De medewerkers van Alertis groeien mee met het bedrijf
Bij Alertis vinden we het belangrijk dat onze medewerkers zich goed voelen op het werk. Ze krijgen de mogelijkheid om door te groeien binnen het bedrijf en worden beloond voor de ervaring die ze opdoen. We laten enkele van onze collega’s aan het woord!
Kim De Rekeneire:
Gestart als service technicus, nu teamcoach en preventieadviseur
“Ik startte als technieker bij Alertis, nu al bijna 10 jaar geleden. Ondertussen heb ik heel wat interne opleidingen mogen volgen en heb ik al verschillende functies bekleed. Bij elke functie kreeg ik steeds meer verantwoordelijkheid en mocht ik ook zelf opleidingen geven aan collega’s. Toen de job van teamcoach vrijkwam, ben ik daar onmiddellijk voor gegaan. Op dit moment ben ik teamcoach van team Wilrijk, maar omdat dat toch iets te ver is van waar ik woon, verandert dat binnenkort. Het is belangrijk dat je je team goed en van dichtbij kunt opvolgen, daarom ga ik nu aan de slag in West-Vlaanderen. Dat is opnieuw een uitdaging. Ik ken de collega’s wel, maar we zullen nu nauwer gaan samenwerken, het is voor iedereen weer even aanpassen. In september neem ik de job als preventieadviseur erbij. Dat is veel minder technisch in vergelijking met wat ik nu doe. Uiteraard komt hier ook weer een opleiding aan te pas. Het leukste aan de job is het feit dat je er nooit alleen voor staat en dat we niet besparen op opleidingen. Je krijgt echt de kans om bij te leren. Als je het wil, kan je veel bereiken binnen het bedrijf!”
Pedro Serrano:
Gestart als service technicus, nu Customer Service Officer
“Ik ben 7 jaar geleden gestart bij Alertis. Ik hoorde van een vriend dat ze nog techniekers zochten en ben onmiddellijk ingegaan op die vacature. Na vier jaar als technieker op de baan te gaan, heb ik gesolliciteerd voor ‘Customer Service Officer’. Ik volgde een interne opleiding en mocht aan de slag gaan als planner. Omdat ik ook als technieker gewerkt heb, kan ik heel goed inschatten hoeveel tijd een bepaald werk in beslag gaat nemen en welk materiaal er nodig is. Dat is een enorm voordeel. Iemand die nooit op de baan geweest is, heeft daar veel minder zicht op. Ik vind het leuk dat ik nog in contact sta met de techniekers, ik bel hen regelmatig op om de stand van zaken te kennen en om te horen of ze niets te kort komen. We zijn bij Alertis een hechte groep die samenwerkt om tot een ultiem doel te komen. Er is altijd ruimte voor een gesprek, alles is bespreekbaar. Ik zit hier echt op m’n plek!”
Tom Lavent:
Gestart als service technicus, nu projectmanager
“8 jaar geleden ben ik zonder werkervaring gestart bij Alertis als technieker. Ik kwam net van de schoolbanken en had nog heel wat te leren. Na 3 jaar werkervaring kon ik de stap zetten naar ‘Technical Product Specialist’ waarbij ik mij kon verdiepen in branddetectie. Dat is een van de grootste specialiteiten van ons bedrijf. Nog eens 5 jaar later startte ik als coach van de technische dienst, waarbij ik de verantwoordelijkheid kreeg over een 15-tal techniekers. Dat heb ik altijd heel graag gedaan! Toen ze me eind vorig jaar vroegen om als projectmanager aan de slag te gaan, was ik onmiddellijk enthousiast. Het was nooit mijn ambitie om die functie te bekleden, maar ik ben erg dankbaar voor de kansen die ik krijg en de ervaring die ik bij Alertis opdoe. Op theoretisch vlak is mijn job als projectmanager erg uitdagend. Ik werk nu van het begin tot het einde mee aan de projecten en dat vind ik fijn.”