Core business

Core business

efficiëntie

Alertis hecht een groot belang aan een efficiënte dienstverlening. Dit doen we door onze interventies vanuit 3 vestigingen te sturen, onze service technici continu bij te scholen en door technisch ervaren projectmanagers uw geïntegreerde veiligheidssystemen te laten ontwerpen.

expertise

Alertis heeft een sterke expertise opgebouwd in de zorg, industrie, logistiek, utiliteitsbouw, beschermd erfgoed & ontspanning. Er wordt intensief samengewerkt met een netwerk van elektriciteitsinstallateurs.

kwaliteit

Alertis is houder van het kwaliteitslabel Bosec als gespecialiseerde onderneming branddetectie, en van Incert als gespecialiseerde installateur inbraakdetectie en cctv. Tevens is Alertis erkend door FOD BiZ (nr. 20 01 172) als beveiligingsinstallateur en beschikken we over de certificaten ISO 9001 : 2015 en VCA**. Alertis is geregistreerd aannemer cat. 26 en cat. 27 en is erkend als aannemer Klasse 4, categorie P1.

Missie en strategie

visie

We geloven dat een veiligheid voor mensen niet alleen een fysieke maar ook een emotionele behoefte is. We creëren betrouwbare beveiliging en dus een veilig gevoel door gepassioneerd intelligente oplossingen te ontwerpen in die gevallen waar uw veiligheid echt kritisch is.

missie

We ontwerpen hoogtechnologische beveiligingsoplossingen, waar veiligheid kritisch is. We geloven in persoonlijke groei, engagement en teamwerk. Als innoverende integrator van ‘best in class’ producten, kunnen klanten vertrouwen op onze actuele technische kennis, onze kwaliteitsvolle service en een partnership op lange termijn.

strategie

We richten ons tot de sectoren zorg, industrie, logistiek, toerisme & ontspanning, cultureel erfgoed en utilitaire bouw met het aanbieden van best-in-class beveiligingsoplossingen, dankzij de gespecialiseerde knowhow van onze projectmanagers en de technische kennis van onze technici. Onze strategie gaat uit van een uitgesproken klantenpartnerschap (zgn. customer intimacy) waarbij service en connectiviteit naar hen de unieke toegevoegde waarde vormen. Een klantgerichte innovatie, een sterke interne organisatie en onafhankelijke positie waarborgen deze strategie.

Historiek

oprichting

Guy Slagmulder wordt CEO

overname Studio Lenaerts

overname Cools Security

nieuw kantoor Beveren

overname AABS

lancering Safespace

continue groei

naamswijziging naar Alertis

uitbreiding kantoorgebouw Roeselare

overname Gas Applications & Services

overname P&M Technology

oprichting

Alertis werd opgericht in 1990 onder haar eerste naam Ardovlam en had van bij de start een focus op het ontwerpen, in dienst stellen, onderhouden en herstellen van brandmeldinstallaties.

De toegevoegde waarde lag geruime tijd op een sterk product in branddetectie; de scope aan activiteiten verbreedde echter gaandeweg tot inbraakdetectie, toegangscontrole, camerabewaking en geïntegreerde beveiliging.

1990

Ervaring & vertrouwen

Een constante in de strategie was de aandacht voor een actuele technische kennis, een kwaliteitsvolle service en partnership met klanten en leveranciers op lange termijn. Er werd gedurende 30 jaar een trouw netwerk van partner-installateurs elektriciteit uitgebouwd en bijna 20.000 klanten gaven hun beveiliging in vertrouwen aan Alertis.

Operational excellence

Dankzij een sterke organisatie was Alertis steeds pionier in het behalen van alle relevante kwaliteitslabels (ISO, VCA, BOSEC, INCERT) en het digitaliseren van processen; de focus van de onderneming ging over naar operational excellence. Door gerichte overnames die geheel geïntegreerd werden, groeide de actieradius tot geheel België.

Guy Slagmulder wordt CEO

In 2003 komt Guy Slagmulder aan het roer van Ardovlam te staan. Met zijn kennis en ervaring stuurt hij verder aan op groei en innovatie. Onder zijn leiding wordt het bedrijf hiervoor de komende jaren dan ook meermaals genomineerd als Trend Gazelle.

2003

overname Studio Lenaerts

Met de overname van Studio Lenaerts heeft Ardovlam nu ook een uitvalbasis in Limburg. De klantenportefeuille van Studio Lenaerts bestaat onder andere uit heel wat sites Onroerend Erfgoed. Hierdoor mag Ardovlam de komende jaren heel wat installaties plaatsen in kerken en kathedralen. Beveiliging van Onroerend Erfgoed wordt dan ook een vaste waarde voor Ardovlam.

2008

overname Cools Security

Met de overname van Cools Security wordt het klantenbestand van Ardovlam uitgebreid met voornamelijk particuliere inbraakbeveiligingssystemen.

2011

nieuw kantoor Beveren

Ardovlam verhuist naar de nieuwbouw in de Kruisboommolenstraat 13. De kantoren in Ardooie werden te klein en met de blik gericht op de toekomst, koos het bedrijf om een gloednieuw kantoor te bouwen. In 2011 is het gebouw af en kan het personeel zijn intrek nemen op de nieuwe site.

2011

overname AABS

Innovatie & groei; het zijn twee pijlers waar Ardovlam sterk op inzet. Met dat in gedachten neemt het bedrijf het Antwerpse AABS over. Hierdoor beschikt Ardovlam nu over filialen in 3 verschillende provincies.

2014

lancering Safespace

Recente innovatieve producten maken het mogelijk om deze band met onze klanten nog intenser te maken via remote servicing. Alertis lanceerde in 2019 Safespace, een online platform dat al uw beveiligingsdata integreert, analyseert en online monitoring mogelijk maakt.

2019

continue groei

Door de focus op service, gedegen technische kennis en sterke vertrouwensrelaties met klanten kan het bedrijf een continue groei realiseren.

2010-2020

trends gazelle

In de periode 2010-2020 was Alertis 10 maal genomineerd bij de Trends Gazellen West-Vlaanderen. Continue groei van onze mensen en ons aanbod is een onderdeel van de strategie.

groei over de hele lijn

Alertis is actief over geheel België en werkt vanuit Roeselare (HQ), Gent, Lummen en Wilrijk. In 2020 telt de vennootschap 92 medewerkers. De omzet bedraagt Eur 15 mln op jaarbasis. Alertis heeft partnership overeenkomsten met volgende producenten en importeurs: Limotec, Honeywell Morley, Bosch Security Systems, Nedap Security, Prysm, Satel en Avigilon.

naamswijziging naar Alertis

We zijn dan wel een markleider in brandbeveiliging, maar daarnaast zijn we vooral een innovatief bedrijf dat complete oplossingen aanbiedt voor de beveiliging van gebouwen.

2020

toekomstgericht

De 30 jaar oude naam dekte al lang de lading niet meer, sinds we alle security domeinen omvatten en uitgegroeid zijn tot een professionele speler verspreid over 4 vestigingen (Roeselare, Gent, Antwerpen en Lummen). Daarom kozen we, aan de start van een nieuw decennium, met een nieuw businessplan en een energiek team voor een brede en frisse naam die klaar is voor de toekomst.

seriously safe

Seriously Safe is de nieuwe baseline en deze gaat onmiddelijk naar de identiteit van Alertis en onszelf. Een ernstige groep collega's die de beveiliging en de veiligheid van mensen serieus neemt omdat veiligheid een maatschappelijk recht is en daar willen we ons steentje toe bijdragen. Het is onze visie om onze klanten een serieus gevoel van veiligheid te geven.

uitbreiding kantoorgebouw Roeselare

In november 2020 startten de verbouwingswerken aan het kantoorgebouw in Roeselare. 

2020-2021

uitbreiding

Het bestaande gebouw werd uitgebreid met een 2de verdieping, waar verschillende vergaderzalen en ook een moderne keuken met eetruimte en buitenterras werden ingericht. 

herinrichting

In de inkomhal werd een lift geïnstalleerd en op het gelijkvloers kregen enkele ruimtes een nieuwe functie. Daarnaast werd ook de demo-ruimte volledig vernieuwd.
 

overname Gas Applications & Services

Begin 2021 verworf Alertis NV het handelsfonds van sectorgenoot Gas Apllications & Services uit Sint-Lambrechts-Woluwe, dat reeds meer dan 20 jaar actief was als specialist in gasdetectie en met meer dan 1.000 actieve installaties, gespreid over het gehele land.

2021

overname P&M Technology

Ook in 2022 gingen we volop voor een uitbreiding van onze kennis en expertise, wat zicht uitte in de overname van sectorgenot P&M Technology uit Herk-de-Stad.

2022

cctv en toegangscontrole

Ten gevolge van deze overname wint Alertis verder aan kennis en expertise op het domein van integratie van cctv en toegangscontrole, in het bijzonder in de logistieke sector. De nadruk lag hoofdzakelijk op toepassingen voor camerabewaking (Avigilon) en toegangscontrole (Nedap), beiden merken waar ook Alertis volop op inzet.

uitbreiding team Limburg

Tegelijk wordt ons team van 15 medewerkers in de provincie Limburg verder uitgebouwd; ook hier worden we een leidende speler. De medewerkers en klanten zullen deelgenoot worden van en groeiverhaal waarbij ze terecht komen in een professionele maar familiale omgeving.

Aan het woord

Beste klanten,

U  adviseren en helpen in uw veiligheidsvraagstukken is een hele eer voor ons. U komt bij ons immers met vragen die betrekking hebben op uw persoonlijke fysieke veiligheid, die van uw medewerkers, of die van uw familie, of misschien wenst u 100% zeker te zijn een dierbaar goed niet te verliezen. We genieten als Alertis reeds 30 jaar van uw vertrouwen; dit betekent al meer dan 19.000 installaties.

Daarom doen we er graag ook alles aan om dit vertrouwen niet te beschamen: door het uitwerken van een sterk concept door ons team van projectleiders, door het voorstellen van best-in-class producten geheel producent onafhankelijk, door onze 65 service technici continu bij te scholen, door het verzorgen van een 24 x 7 technische service, door het nauwgezet documenteren van uw installatie met het oog op een efficiënte nazorg.

Veiligheid is geen commodity, een gemeen goed; neen, het is maatwerk en vergt de volledige aandacht en kennis van uw leverancier. Veiligheid is een emotionele basisbehoefte en we maken er graag onze enige core business van.

Mag een van mijn collega’s of ikzelf u binnenkort ook als klant ontmoeten?

Met vriendelijke groeten
Guy Slagmulder

"Veiligheid is een basisbehoefte wij maken er onze core business van."

Guy Slagmulder - CEO

Guy Slagmulder

CEO

Guy is Burgerlijk Elektrotechnisch ingenieur en heeft een algemeen managementopleiding gevolgd aan de Vlerick Management School. Hij heeft 9j ervaring in investment banking (vnl. voor IT bedrijven) en 4 jaar ervaring in financieel en algemeen management binnen een KMO omgeving. Guy werd in 2003 aandeelhouder en gedelegeerd bestuurder van Alertis nv.

Certificaten

Bosec certificaat

ALERTIS NV is gekwalificeerd als gespecialiseerd installateur van branddetectiesystemen op grond van de voorschriften van Assuralia en van de CEA (Europees Comité van de Verzekeringen) onder nr B-9066-FD

BOSEC heeft als doel de certificatie (en de daaruit volgende opvolging) van alle methoden, systemen, producten en personen die betrekking hebben op de bescherming tegen brand en binnendringing. De leden van BOSEC zijn vertegenwoordigers van de ondernemingen, de gebruikers, de verzekeraars, de normalisatie, studie- en controle-instellingen en laboratoria.

Certificaat bekijken

Incert Intrusion certificaat

Incert is het kwaliteitslabel voor de Belgische alarmsector ( oa federaties van de beveiligingssector, de beroepsvereniging der verzekeringsondernemingen (Assuralia), de gebruikers, de studiebureaus Beveiliging, het FOD Binnenlandse Zaken en de verzekeringsmakelaars).

De Incert-certificatie van de beveiligingsonderneming is gebaseerd op de verificatie van de erkenning door het FOD Binnenlandse Zaken, een administratieve beoordeling, een technische beoordeling van verwezenlijkte installaties. Alertis is Incert gecertifieerd onder het nummer B-1560.

Certificaat bekijken

Incert Video certificaat

Het Incert Video Certificaat staat voor een kwalitatieve uitvoering van uw camerabewakingsinstallatie door uw gespecialiseerd installateur, i.c. Alertis. Het label waarborgt de herkomst van de producten, goed vakmanschap inzake plaatsing, een degelijke opleiding en advies aan de klanten en een professionele service na verkoop. Als INCERT installateur worden we jaarlijks door een onafhankelijk organisme hierop gecontroleerd. Alertis is Incert gecertifieerd onder het nummer VB-0009.

Certificaat bekijken

VCA**-certificaat

Elke opdrachtgever van werken moet erop toezien dat de aannemer of contractor bij het uitvoeren van de werken de nodige preventiemaatregelen in acht neemt. Eén van de mogelijkheden die hij heeft, is een beroep doen op aannemers die een label, attest of certificaat hebben dat het toepassen van een veiligheidszorgsysteem aantoont. Er zijn verschillende veiligheidszorgsystemen ontwikkeld die de aannemers de mogelijkheid bieden aan te tonen dat zij de noodzakelijke preventiemaatregelen in acht nemen zodat de risico’s voor hun eigen werknemers en voor deze van de opdrachtgever tot het minimum beperkt worden. VCA (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) is een certificatieproces waarbij een certificatie-instelling op basis van een doorlichting van het bedrijf en zijn werklocaties nagaat of de aanvrager voldoet aan de beoordelingscriteria voor certificatie van VCA. Waar VCA* primair bedoeld is voor onderaannemers, is VCA** voor hoofdaannemers bedoeld. Alertis heeft het VCA** certificaat in bezit.

Certificaat bekijken

ISO 9001 certificaat

De internationale norm ISO 9001 beschrijft de eisen voor een kwaliteitssysteem. Deze norm bevat eisen waarmee een organisatie haar bekwaamheid aantoont om conforme producten te leveren, die voldoen aan de klanteneisen en aan van toepassing zijnde wettelijke voorschriften en die zorgt voor klantentevredenheid door effectieve toepassing van het systeem, met inbegrip van continu verbetering.

Alertis is gecertifieerd volgens de norm ISO 9001 voor haar totale activiteit van studie, ontwerp, fabricage, installatie, onderhoud en herstelling van beveiligingssystemen voor brand- en gasdetectie, inbraakdetectie, camerabewaking en toegangscontrole.

Certificaat bekijken

Erkende beveiligingsonderneming

De wet van 10 april 1990 en de KB's 13 juni 2002 en 7 april 2003 regelen de voorwaarden voor het verkrijgen van een erkenning als beveiligingsonderneming. Deze hebben onder meer betrekking op de opleidingsvereisten van het personeel, de technische uitrusting voor het veilig beheer van klantendossiers, de 24 x 7 bereikbaarheid en interventieplicht binnen de 8 uur.

ALERTIS NV erkenningnr.: 20 01 172 19

Voka Charter Duurzaam Ondernemen

Onze inspanningen rond Duurzaam Ondernemen werden beloond met het Voka Charter Duurzaam Ondernemen (VCDO) – certificaat. Het afgelopen jaar hebben we minimaal 10 acties gelinkt aan duurzaamheidsthema’s en de 17 duurzaamheidsdoelstellingen van de VN (SDG’s). Enkele van onze acties waren het uitvoeren van een cybersecurity verbetertraject, de invoering van Fitcoins, het verder digitaliseren van onze HR processen, inzetten op remote access, verder implementeren van de digitale handtekening via DocuSign, QR-codes op de beveiligingsinstallaties, ...

Certificaat bekijken

Onze experts continu in groei

neem contact op met één van onze sales of support

contacteer ons

Wij gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren. Door het verder gebruiken van deze website, gaat u hier expliciet mee akkoord.

Meer informatie
Ik snap het!